search

Informare in SPV: Patru categorii de contribuabili sunt vizate privind casele de marcat

Ministerul Finantelor Publice, prin Agentia Nationala de Administrare Fiscala, desfasoara, in Spatiul Privat Virtual (SPV), o campanie de informare a contribuabililor. Rolul acesteia este de a stimula contribuabilii sa se doteze cu case de marcat electronice si de a-i face sa isi indeplineasca in mod voluntar obligatiile fiscale.

Prin SPV, sunt transmise scrisori informative, catre patru categorii de contribuabili, in functie de situatia in care acestia se regasesc, conform evidentelor institutiei:

1. celor care au declarat numarul aparatelor de marcat electronice fiscale utilizate, prin Formularul 394 - Declaratie informativa privind livrarile / prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national de persoanele inregitrate in scopuri de TVA, insa nu figureaza inscrisi in evidentele ANAF si cu Cererea de atribuire a numarului de ordine din registrul de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judet/municipiul Bucuresti sau a numéarului unic de identificare din aplicatia
informatica a ANAF;

2. celor care figureaza in evidentele ANAF inregistrati cu Cerere de atribuire a numarului de ordine din registrul de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judet/municipiul Bucuresti sau a numarului unic de identificare din aplicatia informatica a ANAF, insa aparatul/aparatele nu figureaza ca fiind instalat/e:

3. celor care, potrivit prevederilor art.1, alin (1), din OUG nr. 28/1999 au obligatia de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3, alin (2) din aceeasi ordonanta, si care nu si-au indeplinit aceasta obligatie:

4. celor care figureaza inscrisi in evidentele ANAF cu aparat/e de marcat electronice fiscale insa nu si-au indeplinit obligatiile prevazute de legislatia in vigoare privind transmiterea datelor fiscale catre ANAF.

 ANAF aminteste ca a demarat, incepand din 1 august, o ampla actiune de control in vederea combaterii evaziunii fiscale si pentru cresterea conformarii la declarare a obligatiilor fiscale la bugetul de stat.

Controalele vor conduce la identificarea in timp real a erorilor, care, daca sunt remediate in timp util, vor determina plata unor obligatii fiscale accesorii mai mici, in comparatie cu cele rezultate in urma unei inspectii fiscale generale. Contribuabilii vor avea posibilitatea de a-si corecta declaratiile si de a se conforma la plata obligatiilor, potrivit legii.

De asemenea, in cadrul actiunii, inspectorii antifrauda vor verifica inclusiv modul in care contribuabilii respecta obligatia legala privind dotarea si utilizarea noilor case de marcat cu jurnal electronic.


Sursa: ANAF

Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit

E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice